Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Витамин "архитект на стройната фигура"

Заради широкото му разпространение в природата дълго време се смята, че авитаминоза на В5 в човека е крайно проблематична. И наистина,  СоА("кофермент на ацетилирането") е единственото място на приложение на витамин В5 или пантотенова киселина.

Затова интересът към него дълго време е вял, не влиза в очите на козметиците за това, че при дефицит на витамин В5 у животните се обезцветява козината.

И макар, че новите изследвания показват, че В5 никак не влияе на ръста и качеството на косите, научните данни за пантотена, получени в световните лаборатории, позволяват "да се увеличи теглото му" и да бъде преместен в разреда на важните.

Наред с витамин В1 и витамин В3, витамин В5 (пантотенат) служи като прекрасно средство за преодоляване на стреса - неговите високи нива в надбъбречните жлези способстват за защитата им от изтощение при неблагоприятни въздействия. Въвеждането на В5 активира мастния обмен дотолкова, че на шега започнали да го наричат "архитект на стройната фигура".

Освен това, той толкова ефективно "преработва" холестерина и липидите, че значително намалява нивото им в кръвта. Впрочем... някои читатели или читателки, удобно разположили се на дивана с чашка кафе (бира) и сандвичи, приемайки В5 може би ще започнат да чакат божествени преобразования със своята многострадална фигура?! Организмът не може просто така безсмислено да изработва енергия. Смисълът на неговото съществуване не е на "дивана".

Движението - ето това е неговата религия. И ако вие не му дадете това той просто няма да ви разбере.

Той способства за насищането на организма с енергия като поддържа високо ниво на обмена и способства за бързото възстановяване на повредите и активния синтез на тъканите, особено на кожата и лигавиците. В такъв случай той защитава лигавиците от инфекции, а кожата предпазва от стареене и поява на бръчки.

д-р д.м.н. А. Наумов

назад ...

Разнообразната и питателна храна като най-добрия източник на витамини

Безспорно, най-добрият източник на витамини, не само за децата, но и за възрастните, е разнообразната, питателна храна - плодове и зеленчуци, месо и млечни продукти, риба.

Голямото количество протеини и въглехидрати, съдържащи се в тях, осигуряват ежедневната доза витамини на тялото и го снабдяват с енергия.

Поднасят се на малки порции, но често и ако се забележи, че децата избягват определени храни, трябва да се приготвят по друг начин.

прочети повече ...

Ябълките - полезен плод, стимулиращ отслабването и подмладяването

Японците отдавна са познали ценните свойства на ябълките - пълни са с витамини, помагат в борбата с бръчките, стимулират отслабването и подмладяват.

Древните германи вярвали, че този плод запазва хубостта и вечната младост. Витамин Е намалява целулита и затова ябълките са задължителните плодове във всяка диета. Високият дял на витамин Е пък помага за стягането на кожата, с което допринася за борбата с мастните натрупвания по бедрата и ханша.

прочети повече ...

АРХИВ

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Търси в статии