Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Истина ли е - лъжа ли е? (продължение)

Забравяйки, че залога за здравето, прекрасното самочувствие и красивата фигура е разнообразното, рационално хранене и редовните физически упражнения. Движението е най-важния "витамин" за нашия организъм! А забележителните полезни и апетитни пържени яйца на очи паднаха жертва на модата.

Често нашите човешки заблуждения ни носят вреди. Жалко. Нали жълтъка - това е шампиона по съдържание на холин. Един жълтък - това е минималната дневна доза В4. За да я получите, трябва да изядете почти 300 гр. черен дроб, 600 гр. грах, 500 гр. соя или 5 кг. картофи, 15 кг. моркови, 1.5 кг. телешко месо, 3 кг. кашкавал, да изпиете 5 литра мляко(!) или 1л. слънчогледово нерафинирано олио!

Съвременната медицина препоръчва приема на В4 - холин при значителни физически натоварвания, особено спортни, при нервни изтощения, съпроводени със стрес или травми на мозъка и поражения на периферната нервна система. Например, той прекрасно се представя при дистонии (неконтролирани движения и потръпване - тикове), инсулти, полиневрити.

В края на осемдесетте години на миналия век бил проведен експеримент. Английски психофизиолози давали по 10 гр. холин на група доброволци в продължение на 10 дни. Тестовете, проведени в началото и в края на експеримента, показали значително подобряване на кратковременната памет на изпитваните, т.е. способността да запомнят.

Въвеждането на холина намалява нивото на холестерина, нормализира съотношението на липопротеидите в кръвта и притежава хипотензивни, т.е. намаляващи налягането (на хипертониците им е познато) свойства. Всички тези качества на В4 са изключително важни за болните от атеросклероза.

При разпространителите на БАД (биологично активни добавки) за особено доверчивите има препарати, съдържащи лецитин. Любителите на подобна "екзотика" трябва да знаят, че ги правят на глупаци! Простия бабин разбит със захар жълтък или яйце ще изпревари със сто точки напред всяко подобно заблуждение.

д-р д.м.н. Александър Наумов

назад ...

Разнообразната и питателна храна като най-добрия източник на витамини

Безспорно, най-добрият източник на витамини, не само за децата, но и за възрастните, е разнообразната, питателна храна - плодове и зеленчуци, месо и млечни продукти, риба.

Голямото количество протеини и въглехидрати, съдържащи се в тях, осигуряват ежедневната доза витамини на тялото и го снабдяват с енергия.

Поднасят се на малки порции, но често и ако се забележи, че децата избягват определени храни, трябва да се приготвят по друг начин.

прочети повече ...

Ябълките - полезен плод, стимулиращ отслабването и подмладяването

Японците отдавна са познали ценните свойства на ябълките - пълни са с витамини, помагат в борбата с бръчките, стимулират отслабването и подмладяват.

Древните германи вярвали, че този плод запазва хубостта и вечната младост. Витамин Е намалява целулита и затова ябълките са задължителните плодове във всяка диета. Високият дял на витамин Е пък помага за стягането на кожата, с което допринася за борбата с мастните натрупвания по бедрата и ханша.

прочети повече ...

АРХИВ

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Търси в статии