Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Полезно действие на Витамин В2 (рибофлавин)

Водноразтворим и лесноабсорбираем. Отделяното количество зависи от нуждите на организма и може да бъде съпътствано със загуба на белтъци. Подобно на останалите В-витамини не се акумулира и трябва редовно да бъде набавян чрез пълноценни храни и добавки.

Известен е като витамин G. Измерва се в милиграми (мг). За разлика от тиамина рибофлавинът не се разрушава от топлина, оксидация или киселини.

Препоръчваната дажба е 1,2-1,7 мг. При бременност 1,6 мг, за кърмачки- 1,8 мг първите 6 месеца и 1,7 мг във вторите 6 месеца. При стресови ситуации необходимостта от този витамин се увеличава.

Полезни ефекти: Помага на растежа и възпроизвеждането. Осигурява здрава кожа, нокти и коси. Допринася за елиминиране на възпалителните процеси в областта на устата, устните и езика. Действа ползотворно за зрението и облекчава умората на очите. Функционира съвместно с други вещества за асимилиране на въглехидрати, мазнини и белтъчини.

Болести при недостиг: Арибофлавиноза (авитаминоза В2)- увреждания на устата, устните, кожата и половите органи.

Естествени източници: Мляко, черен дроб, бъбреци, мая, сирене, листни зелени зеленчуци, риба, яйца.

Токсичност: Не са известни токсични ефекти. При неголеми излишни количества възможните симптоми се изразяват в изтръпване (скованост), чувство на парене или убождане.

Врагове: Светлината, особено ултравиолетовата, и основите действат деструктивно на рибофлавина. Непрозрачните картонени кутии за мляко (тетрапак) го предпазват от унищожаване, наблюдавано при прозрачни стъклени бутилки. Други естествени врагове са водата (витаминът се разтваря в течности при готвене), сулфамидната група лекарства, естогенът и алкохолът.

Съвети: При вземане на противозачатъчни, при бременност и кърмене нуждата от В2 нараства.

Ако храната ви включва малко червено месо или млечни продукти, трябва да увеличите поеманите количества. Ако сте на продължителна ограничаваща диета за язва или диабет, има много вероятност да развиете авитаминоза. (Във всички случаи на провеждане на лечение за специфично заболяване е необходимо да се консултирате с лекар, преди да промените текущия хранителен режим или да преминете на нов). Стресовите състояния изискват допълнителни количества В-комплекс. Този витамин действа най-добре съвместно с витамин В6, витамин С и ниацин (никотинова киселина). Ако вземате антираково лекарство, твърде много витамин В2 може да намали ефикасността на медикамента.

назад ...

Разнообразната и питателна храна като най-добрия източник на витамини

Безспорно, най-добрият източник на витамини, не само за децата, но и за възрастните, е разнообразната, питателна храна - плодове и зеленчуци, месо и млечни продукти, риба.

Голямото количество протеини и въглехидрати, съдържащи се в тях, осигуряват ежедневната доза витамини на тялото и го снабдяват с енергия.

Поднасят се на малки порции, но често и ако се забележи, че децата избягват определени храни, трябва да се приготвят по друг начин.

прочети повече ...

Ябълките - полезен плод, стимулиращ отслабването и подмладяването

Японците отдавна са познали ценните свойства на ябълките - пълни са с витамини, помагат в борбата с бръчките, стимулират отслабването и подмладяват.

Древните германи вярвали, че този плод запазва хубостта и вечната младост. Витамин Е намалява целулита и затова ябълките са задължителните плодове във всяка диета. Високият дял на витамин Е пък помага за стягането на кожата, с което допринася за борбата с мастните натрупвания по бедрата и ханша.

прочети повече ...

АРХИВ

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Търси в статии