Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Защо витамините и минералите са важни - част втора

Тиамин (Витамин В1) – За правилно функциониране на сърцето, нервната система и мускулите. Източници: черен дроб, ядки, кафяв ориз, пълнозърнест хляб, мюсли.

Рибофлавин (В2) – За здрави кожа и нервна система, за добро зрение. Източници: черен дроб, яйца, мляко, сирене, зелени зеленчуци, бирена мая.

Ниацин (Никотинамид) – За правилна функция на нервната система, за превръщане на храната в енергия. Източници: черен дроб, ядки, месо, зърнени храни.

Пиридоксин (В6) – За здрава кожа и поддържане на хормонален баланс. Източници: месо, черен дроб, банани.

Кобаламин (В12) – Подпомага запазването на червените кръвни клетки здрави. Необходим за синтезата на червени кръвни клетки и здрави нерви. Вегетарианците могат да заболеят от пернициозна анемия, ако не получават достатъчни количества от витамина. Източници: мляко, месо, яйца, черен дроб.

Фолиева киселина – Необходима за развитието на невроналната тръба ба плода. Важна за растежа на клетките и размножаването, както и за червените кръвни клетки. Добавянето на фолиева киселина се препоръчва на жени, които планират бременност, както и по време на бременността. Източници: зелени зеленчуци, черен дроб, бъбреци, аспержи.

Витамин D – Подпомага абсорбацията на калция, както и обмяната на фосфора. Допринася за поддържането на костите и зъбите здрави. Източници: рибено масло, риба, яйца, масло.

Биотин (витамин H) – Има съществена роля в обмяната на аминокиселините. Източници: пълнозърнест хляб, лешници, гъби.

Витамин К – Необходим за кръвосъсирването и нормалния костен метаболизъм. Източници: зелени зеленчуци, соево масло.

Пантотенова киселина – Необходима за обмяната на мазнините, белтъчините и въглехидратите. Източници: ядки, пшеница, яйца, соево брашно.

Витамини-антиоксиданти
Антиоксидантите подпомагат имунната система. Мощни антиоксиданти са лутеина, бета-каротина,
витамините С и Е.

назад ...

Разнообразната и питателна храна като най-добрия източник на витамини

Безспорно, най-добрият източник на витамини, не само за децата, но и за възрастните, е разнообразната, питателна храна - плодове и зеленчуци, месо и млечни продукти, риба.

Голямото количество протеини и въглехидрати, съдържащи се в тях, осигуряват ежедневната доза витамини на тялото и го снабдяват с енергия.

Поднасят се на малки порции, но често и ако се забележи, че децата избягват определени храни, трябва да се приготвят по друг начин.

прочети повече ...

Ябълките - полезен плод, стимулиращ отслабването и подмладяването

Японците отдавна са познали ценните свойства на ябълките - пълни са с витамини, помагат в борбата с бръчките, стимулират отслабването и подмладяват.

Древните германи вярвали, че този плод запазва хубостта и вечната младост. Витамин Е намалява целулита и затова ябълките са задължителните плодове във всяка диета. Високият дял на витамин Е пък помага за стягането на кожата, с което допринася за борбата с мастните натрупвания по бедрата и ханша.

прочети повече ...

АРХИВ

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Търси в статии