Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

И с витамините трябва да се внимава

Предозирането с витамини крие някои рискове. Това важи особено тези, за които се предполага, че оказват благотворен ефект върху специфични проблеми, но същевременно могат и да навредят. Рискът е по-голям при мастноразтворимите витамини А, D, Е и К.

Предозирането на водноразтворимите рядко може да има токсичен ефект (с изключение на С и В6, за които има регистрирани отрицателни реакции), тъй като те се изхвърлят от организма чрез урината. Най-опасно е предозирането на витамин А.

То предизвиква синдром, наречен хипервитаминоза А, при който симптомите са гадене, главоболие, липса на апетит, кожни изменения и нередовна менструация. Витамин А може да причини аномалии на нероденото бебе, ако майката го взема по време на бременността. Големи количества витамин В6 могат да причинят нервни смущения, въпреки, че няма единно мнение колко точно е опасната граница.

Предозирането с витамин С (над 1 г дневно) може да предизвика гадене, стомашни болки, диария и образуване на бъбречни камъни. Големите количества витамин D могат да предизвикат хаос в равнищата на калция и фосфора. Високото ниво на калций причинява жажда, мускулна слабост, стомашни разстройства, бъбречни камъни и забавен растеж при децата.

Ако редовно се вземат големи количества витамин Е могат да се получат стомашни разстройства, коремни болки и нарушено усвояване на другите мастноразтворими витамини. Много от хранителните добавки представляват комбинация от витамини и минерали. Някои елементи като желязото могат да бъдат токсични в големи количества и се налагат незабавни мерки при предозиране. Затова е необходимо да четете много внимателно етикетите на всички продукти, които купувате.

назад ...

Разнообразната и питателна храна като най-добрия източник на витамини

Безспорно, най-добрият източник на витамини, не само за децата, но и за възрастните, е разнообразната, питателна храна - плодове и зеленчуци, месо и млечни продукти, риба.

Голямото количество протеини и въглехидрати, съдържащи се в тях, осигуряват ежедневната доза витамини на тялото и го снабдяват с енергия.

Поднасят се на малки порции, но често и ако се забележи, че децата избягват определени храни, трябва да се приготвят по друг начин.

прочети повече ...

Ябълките - полезен плод, стимулиращ отслабването и подмладяването

Японците отдавна са познали ценните свойства на ябълките - пълни са с витамини, помагат в борбата с бръчките, стимулират отслабването и подмладяват.

Древните германи вярвали, че този плод запазва хубостта и вечната младост. Витамин Е намалява целулита и затова ябълките са задължителните плодове във всяка диета. Високият дял на витамин Е пък помага за стягането на кожата, с което допринася за борбата с мастните натрупвания по бедрата и ханша.

прочети повече ...

АРХИВ

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Търси в статии