Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Диета за кожата и косата

Непълноценната диета нанася щети върху кожата и косата, които козметиката не може да прикрие. Затова, когато започнете да спазвате диета, преценете дали съдържа хранителни вещества, които са полезни за кожата и косата.

Ето какви витамини и минерали трябва да съдържа диетата за здрава кожа и коса:

Витамин А

Витамин А участва в образуването на нови кожни клетки, запазва еластичността на кожата, помага за здрави очи и коса. Липсата на този витамин води до суха и лющеща се кожа или скалп.

Диета: мляко, масло, черен дроб, мазни риби, яйца. Тялото може да го произвежда и от бета каротин.

Бета каротин

Бета каротинът е растителна форма на витамин А, която тялото превръща във витамин А при нужда. Той предпазва от състаряващия ефект на ултравиолетовите лъчи и повишава имунитета.

Диета: тъмнозелени зеленчуци (спанак, броколи), оранжеви плодове и зеленчуци (праскови, манго, сладки картофи, тиква, моркови).

Витамини от групата В

Витамините от група В - В1 (тиамин), В2 (рибофлавин), В3 (ниацин), В5 (пантотенична киселина), В6 (пиридоксин), В12 (кобаламин), биотин и фолиева киселина помагат да се освободи енергия от храната за метаболизма на кожата и играят роля за нормалната функция на епидермиса, поддържайки кожата овлажнена и гладка. При дефицит на витамини от тази група в организма се наблюдават болезнени цепнатини до носа, по устните или в ъглите на устата, изтъняла коса без цвят и блясък.

Диета: мляко, мазни риби, птиче и червено месо, пълнозърнести храни, фъстъчено масло, пшеничен зародиш, корнфлейкс, обогатен с витамини от тази група.

Витамин С

Витамин С е най-силният антиоксидант, който е жизненоважен за производството на колаген.

Пушенето, стресът и излагането на слънце може да предизвикат недостиг на витамин С в кожата, което води до суха, тънка кожа, чупеща се коса и кървящи венци.

Диета: цитрусови плодове, ягоди, касис, домати, чушки, картофи, грах, броколи.

Витамин Е

Витамин Е, заедно със селена, имат най-силно въздействие срещу вредите от свободните радикали, причинявани от слънцето. Той помага на кожата да запази своята влажност, да използва максимално кислорода и да произвежда нови клетки. Недостигът на този витамин води до преждевременни бръчки, бледа кожа, акне, лесно нараняване и трудно зарастване на раните.

Диета: растителни мазнини, ядки и семена, фъстъчено масло, пшеничен зародиш, пълнозърнести храни, авокадо, сладки картофи.

Селен

Селенът предпазва клетките от вредата на свободните радикали и овлажнява сухата кожа. Действа с витамин Е за укрепване на имунната система, помага при инфекции, преди да са се отразили на кожата.

Диета: месо, морски дарове, сирене, яйца, гъби, варива, пълнозърнести храни, пшеничен зародиш.

Цинк

Цинкът е необходим за производството на колаген, ускорява възстановяването на кожата и изравнява пигментацията. Липсата на цинк забавя заздравяването на кожата и може да доведе до бръчки и упорити петна. Мътен тен, бели петна по ноктите, суха, лющеща се кожа и пърхут също са признаци за недостиг на цинк.

Диета: морски дарове, червено месо, пуешко месо, сирене, мая, яйца, ядки, пшеничен зародиш, семена, гъби.

Желязо

Желязото е особено важно за формирането на хемоглобин. Недостигът на желязо в организма води до тъмни кръгове под очите, мътен тен и чупещи се нокти.

Диета: червено месо, морски дарове, яйца. По-трудно усвоимо от организма е желязото в зеленолистните зеленчуци и сушените кайсии.

назад ...

Разнообразната и питателна храна като най-добрия източник на витамини

Безспорно, най-добрият източник на витамини, не само за децата, но и за възрастните, е разнообразната, питателна храна - плодове и зеленчуци, месо и млечни продукти, риба.

Голямото количество протеини и въглехидрати, съдържащи се в тях, осигуряват ежедневната доза витамини на тялото и го снабдяват с енергия.

Поднасят се на малки порции, но често и ако се забележи, че децата избягват определени храни, трябва да се приготвят по друг начин.

прочети повече ...

Ябълките - полезен плод, стимулиращ отслабването и подмладяването

Японците отдавна са познали ценните свойства на ябълките - пълни са с витамини, помагат в борбата с бръчките, стимулират отслабването и подмладяват.

Древните германи вярвали, че този плод запазва хубостта и вечната младост. Витамин Е намалява целулита и затова ябълките са задължителните плодове във всяка диета. Високият дял на витамин Е пък помага за стягането на кожата, с което допринася за борбата с мастните натрупвания по бедрата и ханша.

прочети повече ...

АРХИВ

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Търси в статии