Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Ябълките - полезен плод, стимулиращ отслабването и подмладяването

Японците отдавна са познали ценните свойства на ябълките - пълни са с витамини, помагат в борбата с бръчките, стимулират отслабването и подмладяват.

Древните германи вярвали, че този плод запазва хубостта и вечната младост. Витамин Е намалява целулита и затова ябълките са задължителните плодове във всяка диета. Високият дял на витамин Е пък помага за стягането на кожата, с което допринася за борбата с мастните натрупвания по бедрата и ханша.

На практика ябълките са природно средство срещу бръчките, а пектинът стимулира слабеенето. Съдържащите се в тях баластни вещества действат благотворно на обмяната на веществата, а оттам и на храносмилането. Те набъбват в стомаха, изпълват го и създават усещане за ситост. С това помагат да се отървем от излишните килограми. 

В сравнение с цитрусите те изглеждат невзрачни, но пък имат несравними качества. Ненапразно англичаните имат поговорка, че една ябълка на ден им спестява посещението при лекаря.

Няма друг плод, който да съдържа толкова много витамини (А, B, C, E), микроелементи (желязо, мед, манган) и минерални вещества (калий, натрий). Витамин C витализира клетките. Дори в сладките сортове ябълки на 100 г се крият до 30 мг витамин C.

Аскорбиновата киселина помага на организма да разгражда отровните вещества, а тази "пречистваща функция" води до подмладяване. Като положителен ефект може да се отбележи засилването на имунната защита на организма.

Плодовите киселини имат избелващо въздействие, затова е полезно да се ядат ябълки, дори и след като зъбите са били почистени с паста. Освен това ябълките масажират венците.

Калият помага на мисловния процес. До 180 мг от него се съдържат във всеки плод. Калият е важен за функционирането на клетките и предаването на нервните импулси. Затова е добре в условия на стрес или трудности в концентрирането да се ядат ябълки.

Полифенолите са полезни за сърдечната дейност. Те се крият в кората на ябълките и намаляват нивото на холестерина. По този начин предпазват от заболявания на сърдечно-съдовата система и от инфаркт.

Флавоноидите пък възпрепятстват образуването на свободни радикали в организма. По този начин ябълките намаляват опасността от поява на ракови заболявания.

Източник: БГНЕС

назад ...

Разнообразната и питателна храна като най-добрия източник на витамини

Безспорно, най-добрият източник на витамини, не само за децата, но и за възрастните, е разнообразната, питателна храна - плодове и зеленчуци, месо и млечни продукти, риба.

Голямото количество протеини и въглехидрати, съдържащи се в тях, осигуряват ежедневната доза витамини на тялото и го снабдяват с енергия.

Поднасят се на малки порции, но често и ако се забележи, че децата избягват определени храни, трябва да се приготвят по друг начин.

прочети повече ...

Витамините в ядките

Ядките са вкусна и полезна храна, която ни доставя много необходими за здравето вещества.

Хапването на ядки между храненията или добавянето им към ястията, може да ви набави полезни витамини.

Бадеми
Бадемите много често се използват за приготвянето на различни ястия, както и в сурово състояние. Изключително полезни, те съдържат разнообразни витамини. Богати са на желязо, калций, витамин Е и В2.

прочети повече ...

АРХИВ

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Търси в статии