Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Минералите - къде да ги открием?

Нито повече, нито по-малко са елементите на живота, защото тези вещества влизат в състава на всички клетки и тъкани на организма.

Но къде са източниците и къде да открием полезните съставки? Знайте, че:

- Основните източници на калция са млякото и млечните продукти.
- Богати на фосфор са рибата и сирената.
- Източници на магнезий са бобовите растения, салатите и копърът.
- Много желязо съдържат говеждото месо, яйцата, бобовите растения и сушените плодове.
- Флуорът се доставя на организма главно с флуорираната питейна вода.
- Много йод има в морските дарове.
- Хлорът постъпва в дневното ни меню от готварската сол, недостиг на този елемент при обичайното хранене не се среща.
- Калият се съдържа в сушените плодове (кайсии, стафиди).

“Пий подсолена вода, когато е горещо”, така съветват специалистите. Защото при активно потене, обезводняване, повръщане губите натрий, калий и хлор.
За да попълните този недостиг, трябва да пиете солени разтвори и минерални води.

Шега: Учителката по математика изпитва Иванчо:
- Иване, кажи поне една формула, за да ти пиша 3.
- Формула 1.

назад ...

Желязото е от жизнено значение

От жизнено значение е за производството на хемоглобин (червените кръвни телца), миоглобин (червеният пигмент на мускулите) и някои ензими.

Едва около 8% от общия прием на желязо се абсорбира и прониква в кръвния поток. Възрастен индивид със средно тегло 68 кг има около 4 г желязо в организма си.

прочети повече ...

Калций - минералът с най-голямо съдържание в човешкия организъм

Калцият и фосфорът работят съвместно за здрави кости и зъби. От друга страна- калцият и магнезият работят за доброто състояние на сърдечно-съдовата система.

Почти цялото количество калций и фосфор е локализирано в зъбите и костите на човек.

прочети повече ...

Търси в статии