Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Характеристика на минералите

Цялостното абсорбиране на хранителните вещества от организма, както и премахването на отпадъците, би било невъзможно без наличието на необходимите минерали и минерални соли. Жизненоважно е, за да функционира даден организъм добре, да бъдат добавяни към хранителното му меню необходимите минерали.

Някои минерали могат да бъдат минимално усвоени от органима, но благодарение на развилите се технологии, вече има минерали, които организмът да асимилира на сто процента. Това са колоидалните минерали, наричани още "тоници".

 

Минерал

Дневна норма

От къде да си ги набавим?

 Желязо

 18 мг

 Бял хляб, риба

 Фосфор

 1000 мг

 Риба, мляко, в повечето храни

 Йод

 150 мг

 Лук, морски деликатеси, орехи

    Магнезий

 300-400 мг

 Ядки (фъстъци), ориз

 Натрий

 2000 мг

 Хляб, доматен сос, зеленчуци

 Калий

2000 мг

 Пъпеш, картофи

 Калций

1000 мг

 Мляко, спанак

 Цинк

15 мг

 Телешко месо, ядки

 

назад ...

Желязото е от жизнено значение

От жизнено значение е за производството на хемоглобин (червените кръвни телца), миоглобин (червеният пигмент на мускулите) и някои ензими.

Едва около 8% от общия прием на желязо се абсорбира и прониква в кръвния поток. Възрастен индивид със средно тегло 68 кг има около 4 г желязо в организма си.

прочети повече ...

Калций - минералът с най-голямо съдържание в човешкия организъм

Калцият и фосфорът работят съвместно за здрави кости и зъби. От друга страна- калцият и магнезият работят за доброто състояние на сърдечно-съдовата система.

Почти цялото количество калций и фосфор е локализирано в зъбите и костите на човек.

прочети повече ...

Търси в статии