Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Свободната диета - диета с широк избор на храни

Свободната диета се нарича така не защото може да се яде много, а защото предлага широк списък с храни, от които може да избирате и да си съставяте разнообразно меню. Свободната диета е за тези, които обичат сами да определят менюто си.

В свободната диета са посочени разрешените количества от всеки продукт, както и с какво количество други продукти може да се заменя. Храните са разделени на групи. От всяка група се избира по един продукт за деня.

Общата калорична стойност на диетата не бива да надхвърля 1500 ккал. Менюто трябва да съдържа приблизително 200-220 г въглехидрати, 50-60 г белтъчини и 40-50 г мазнини.

Списък на храните за свободна диета

Захар (15 г) – всеки ден може да се консумират по 2 равни чаени лъжички захар, 15 г мед или 15 г конфитюр.

Хляб и тестени изделия (150 г) – всеки ден може да се консумират по 3 филийки черен хляб, 60 г пълнозърнест хляб, 1 кроасан, 1 геврек, 6 сухара или 9 диетични бисквити.
Зърнени храни (40 г) – всеки ден може да се консумират по 120 г варен ориз, овесени ядки, елда, жито и т.н.

Картофи (150 г) – всеки ден може да се консумират по 2-3 варени картофа или 2 с.л. диетично приготвено картофено пюре.

Зеленчуци от група А (200 г) – всеки ден може да се консумират по 200 г зеленчуци от тази група, поотделно или смесени: гъби, тиквички, спанак, зелен фасул, карфиол,  краставици, чушки, домати, репички, праз лук, зелена салата.

Зеленчуци от група В (200 г) – всеки ден може да се консумират по 200 г зеленчуци от тази група, поотделно или смесени: брюкселско зеле, тиква, червено цвекло, кромид лук, моркови, магданоз, целина.

Плодове (250 г) – всеки ден може да се консумират по 250 г плодове, поотделно или смесени: диня, банани, праскови, боровинки, череши, вишни, ябълки, круши, къпини, малини, пъпеш, кайсии, касис, портокали, ягоди, сливи, грозде.

Мляко и млечни продукти (500 г) – всеки ден може да се консумират по 2 чаши прясно мляко, 2 чаши кисело мляко, 2 чаши айран, 50 г кашкавал, 50 г топено сирене, 100 г сирене или 100 г извара.

Месо (100 г) – всеки ден може да се консумират по 100 г телешко месо, 120 г нетлъсто свинско месо, 100 г пилешко или пуешко месо, 80 г нетлъста шунка или филе, 80 г кренвирши или 120 г риба. Към продуктите се прибавя мазнина според това колко са постни.

назад ...

Бананова диета

Преди да се подложите на бананова диета е нужна подготовка. През предходния ден е напълно забранено да се яде каквато и да било солена, мазна, пушена или пържена храна. Не се препоръчва и нищо сладко. За да бъде диетата успешна и да даде очакваните бързи резултати в отслабването, подбирайте добре бананите – не бива в никакъв случай да се ядат неузрели плодове – в тях се съдържат редица трудно усвоими от организма вещества. В никакъв случай не яжте сушени банани – в тях се съдържат 5-6 пъти повече калории.

прочети повече ...

Лимонова диета - Напитка с кленов сироп за отслабване

За да приготвите тази напитка са Ви необходими следните съставки:

- 2 супени лъжици кленов сироп 
- 2 супени лъжици прясно изцеден лимонов сок
- 1 щипка (1/4 лъжица) джинджифил на прах или лют червен пипер (чили) за подобряване на метаболизма и циркулацията
- 300 мл. топла или студена вода

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Търси в статии