Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Хронодиета от Патрик Леконт

Един от водещите европейски диетолози Патрик Леконт (Patrick Leconte) пропагандира така наречената хронодиета, тоест хранене по биологичния часовник. Това не е конкретна диета, а метод на хранене.

За първи път тази идея се появява преди повече от 25 години и в нея няма нищо революционно. Този метод е разработен от доктор Алан Делабо (Dr. Alain Delabos) в сътрудничество с професор Жаном-Робером Рапеном (Professor Jean-Robert Rapin), чийто ученик е Патрик Леконт.

Днес хронодиетата се усъвършенства и се доказва правилността й с много научни експерименти, разработват се дневни менюта от гледна точка на съвременното хранене.

Идеята е твърде проста: в различните часове на деня организмът произвежда различни ензими и ако се храним точно с каквото трябва, той ще усвоява бързо храната. И вместо да се смятат калориите, просто ще се гледа часовника.

Според видният диетолог всичко е много просто. Той дава интересни отговори на някои въпроси.

Какво не трябва да се яде сутрин според хронодиетата?

Например плодове и сладко - това е противоестествено в този момент. Производството на инсулин сутрин е занижено, затова за организма ще е трудно да усвои такива храни. Трябва да се изключат мед, конфитюри, сладкиши, плодове. Подходящо е да се консумира омлет или друга белтъчна храна - това е идеална закуска.

Със захарта трябва много да се внимава. Сладко се консумира между 11.00 и 17.00 часа и то в ограничени количества. Все пак трябва да се отчитат и личните биоритми.

Има ли забранени продукти според хронодиетата?

Няма забранени продукти, но трябва да се ограничават полуфабрикатите и консервите, включително и мляко в такъв вид.

Може ли да се отслабне бързо с тази диета?

Първата и най-важна цел на хронодиетата е хората да бъдат здрави, а теглото започва да се нормализира без специални усилия. Времето за отслабване е много индивидуално, но бързото отслабване не е приоритет.

Възвръщат ли се загубените килограми след приключването на диета?

Ако не се злоупотребява с вредни храни и се спазват правилата на хронодиета, не. В противен случай - естествено.

Могат ли, след като са свалили килограми, хората да си позволят удоволствия като шоколад, например?

Могат да си позволяват абсолютно всяка своя любима храна 1-2 пъти в седмицата, ако спазват часовете за нейното приемане и не прекаляват с количествата. Това са удоволствия, от които човек не трябва да се лишават.

8 правила на хронодиетата:

1. Може да се яде всичко.
2. Главно условие - определени храни, в определени количества, в определено време.
3. Най-важни са закуската и обядът.
4. Закуската да е обилна и питателна, предимно белтъчна, и никога сладко в нея.
5. След обяда се включват сладки храни и плодове. Задължителни са и растителни мазнини по време на обяда.
6. Обядът и вечерята се състоят от едно основно ястие.
7. Не се приемат допълните сладки неща, освен предвидените по менюто, тестени също.
8. Не ви се яде - не яжте. Никога не се насилвайте!

Дневно меню за хронодиета от Патрик Леконт (Patrick Leconte)

Закуска:

Всяка сутрин човешкото тяло отделя 3 ензима: инсулин, липаза и протеолитичен фермент.
Една такава закуска е идеална: 100 г сирене, 70 г хляб, 20 г масло, една топла напитка, без мляко и захар.
Организмът е снабден с енергия и хранителните вещества ще се усвояват пълноценно и бързо.

Обяд:

До обяд се отделя протеолитичен ензим, снабдяващ клетките с протеини.
Подходящо за основно ястие е: 250 г месо или риба (може да бъде със сос) Или 2-4 яйца (варени, на омлет или др.).
Може да се добави гарнитура от макаронени изделия, ориз, зърнени култури, малко масло по желание, 50 г хляб.

Следобедна закуска:

По-късно следобед тялото отчаяно се нуждае от инсулин за компенсиране на умората, свързана с работата на вътрешните органи.
Избирате си: 30 грама черен шоколад или малка порция от ядки (орехи, шам-фъстъци), или няколко маслини или малко сушени плодове (стафиди, кайсии, сливи), или 2 ябълки с лъжичка конфитюр, може и с мед или кленов сироп, или две големи чаши пресен сок.

Вечеря:

По вечерно време практически се  прекратява производството на храносмилателни ензими, с изключение на тези, които забавят преработката на храната.
Подходящо за основно ястие е: мазна риба или морски дарове, или 120 г бяло месо без сос, а за гарнитура - малко зеленчуци.

назад ...

Бананова диета

Преди да се подложите на бананова диета е нужна подготовка. През предходния ден е напълно забранено да се яде каквато и да било солена, мазна, пушена или пържена храна. Не се препоръчва и нищо сладко. За да бъде диетата успешна и да даде очакваните бързи резултати в отслабването, подбирайте добре бананите – не бива в никакъв случай да се ядат неузрели плодове – в тях се съдържат редица трудно усвоими от организма вещества. В никакъв случай не яжте сушени банани – в тях се съдържат 5-6 пъти повече калории.

прочети повече ...

Лимонова диета - Напитка с кленов сироп за отслабване

За да приготвите тази напитка са Ви необходими следните съставки:

- 2 супени лъжици кленов сироп 
- 2 супени лъжици прясно изцеден лимонов сок
- 1 щипка (1/4 лъжица) джинджифил на прах или лют червен пипер (чили) за подобряване на метаболизма и циркулацията
- 300 мл. топла или студена вода

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Търси в статии