Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

От напитките също се пълнее

Много хора следват здравословна диета и се опитват да внимават какво ядат, но когато става въпрос за това, което те пият, те не са толкова внимателни.

И все пак течностите, които консумирате могат да имат също толкова голямо влияние върху вашето здраве - и талията ви.

Едно проучване направено по-рано тази година установи, че само една чаша газирана напитка на ден може да увеличи риска от развитие на диабет тип 2 с около една пета, например.

Привидно здравословни напитки може да бъдат вредни за нас, особено за нашите зъби. Едно скорошно проучване на Британския стоматологичен вестник разкри, че някои шейкове съдържат толкова много киселина, че те са почти два пъти по-вредни за зъбите от портокаловия сок. Това се дължи на комбинацията на използваните сокове, като силно киселинното киви и лимоновия сок.

Напитките могат също така тайно да саботират диетата, която пазите. "Срещам хора през цялото време, които казват: "Аз не знам защо не свалям теглото", казва диетологът Луси Джоунс, от Британската диетична асоциация.

"Но когато погледна диетата им, става ясно, че макар и да не ядат толкова много, те пият десет чаши чай на ден с 2-3 захарчета - това са 300 калории на бучка захар. Много хора забравят, че алкохолът също има калории - няколко големи чаши червено вино може да добавят до 400 калории към прима ви, което е близо една четвърт от препоръчителния дневен прием на калории за жената."

Дори привидно диетичните напитки могат да ви направят по-дебели. Някои малки бутилки с ароматизирана вода съдържат повече от 100 калории. Плодовите сокове също са много калорични.

Луси Джоунс казва: "Сладките напитки стимулират жаждата, което може да бъде свързано с факта, че захарта има ефект върху химията на мозъка - така че колкото повече пиете, толкова повече ви се пие."

Въпреки това, ако не пиете достатъчно течности, това също може да доведе до увеличаване на теглото. Министерството на здравеопазването на Англия препоръчва да се пие около 1,2 литра течности на ден.

"Един от първите симптоми на жажда може да бъде гладът", казва Луси Джоунс. "Така че хората, които не пият достатъчно, са по-склонни да ядат повече. Да бъдеш дехидратирани само с 2 на сто може да повлияе на физическата и психическа работоспособност."

Младите хора също трябва да пият правилно. Една четвърт от тийнейджърките, например, имат дефицит на калций - който се намира в млякото и е от жизненоважно значение за здравите кости.

Но те консумират по-малко мляко и повече газирани напитки - средно 250мл на ден, според Агенцията за хранителни стандарти. Това е два пъти повече отколкото майките им са пили на същата възраст.

назад ...

Пшеницата - маскираният убиец

Пшеницата - маскираният убиец
Уилям Дейвис

Знаете ли, че консумирането на две филийки пълнозърнест хляб може да увеличи кръвната ви захар много повече, отколкото това правят две лъжички бяла захар?

Провокативен здравен пътеводител за това как, като изключим пшеницата и тестените изделия, дори така наречените полезни пълнозърнести продукти от хранителния си режим, ще постигнем идеалното тегло, ще се избавим от нежеланите и нелицеприятни тлъстини и още по-важното - от широка гама здравословни проблеми!

прочети повече ...

Сокът също е вреден

Като се има предвид пороя от предупредителна информация за солените, мазни и сладки храни, може би си мислите, че изцяло естествените, неподправени плодови сокове биха компенсирали за нездравословната ви диета.

Но сега излиза, че дори тези напитки са вредни за нас.

Въпреки, че гледаме на тях като на здравословни алтернативи на газираните напитки, шейковете и плодовите сокове са всъщност "нова опасност" в борбата срещу затлъстяването, според диетолозите.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии