Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Азиатското чудо

Може би сте се досетили? - Да,  става въпрос за най-популярното зрънце в света - оризовото. Като изключително богат на сложни въглехидрати, оризът е основен енергиен източник за организма и много подходящ за диети, защото е с много нисък гликемичен индекс.

Оризовото зърно има няколко пласта външни обвивки (богати на витамини и минерали) и според метода и степента на отстраняването им се различават: кафяв (пълнозърнест), кафяв парен, бял, бял парен, бял полиран и бързо сваряващ се бял.

Оризът (приготвен без сол) в комбинация с пресни плодове и зеленчуци прочиства организма, засища и е лека храна. Ако сте на диета, хапвайте кафяви зрънца.

Гювеч с патладжан и ориз
Обелете 2 глави лук и ги нарежете на филийки. Задушете ги до омекване в ½ чаена чаша олио. Прибавете 3 нарязани на кубчета патладжана, посолени и отцедени, и 4-5 нарязани  пиперки. Запържете ги леко.

Нарежете 3-4 червени домата на филийки и ги прибавете към зеленчуците. Като поизври водата от доматите, подправете сместа със смлян черен пипер и сол на вкус. Запържете отделно ½ чаена чаша ориз с 3 супени лъжици олио. Залейте го с 1 и ½ чаени чаши вода и го сварете.

Прибавете ориза към зеленчуковата смес. Разбъркайте всичко добре и изсипете в тавичка или в пръстен гювеч. Залейте ястието със смес от 3 яйца, разбити с 1 и ½ чаени чаши кисело мляко, и го запечете в предварително загрята силна фурна.

назад ...

Пшеницата - маскираният убиец

Пшеницата - маскираният убиец
Уилям Дейвис

Знаете ли, че консумирането на две филийки пълнозърнест хляб може да увеличи кръвната ви захар много повече, отколкото това правят две лъжички бяла захар?

Провокативен здравен пътеводител за това как, като изключим пшеницата и тестените изделия, дори така наречените полезни пълнозърнести продукти от хранителния си режим, ще постигнем идеалното тегло, ще се избавим от нежеланите и нелицеприятни тлъстини и още по-важното - от широка гама здравословни проблеми!

прочети повече ...

Сокът също е вреден

Като се има предвид пороя от предупредителна информация за солените, мазни и сладки храни, може би си мислите, че изцяло естествените, неподправени плодови сокове биха компенсирали за нездравословната ви диета.

Но сега излиза, че дори тези напитки са вредни за нас.

Въпреки, че гледаме на тях като на здравословни алтернативи на газираните напитки, шейковете и плодовите сокове са всъщност "нова опасност" в борбата срещу затлъстяването, според диетолозите.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии