Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Отслабване и стабилизиране на теглото по Монтиняк

Неговата диета много прилича на средиземноморската. Според френския диетолог Мишел Монтиняк затлъстяването се дължи на излишъка инсулин, който се получава от  прекомерната употреба на въглехидрати с висок GI ( Гликемичният индекс показва скоростта, с която въглехидратите се усвояват от организма).

Храните имат различна способност да повишават нивото на кръвната захар и да влияят на производството на инсулин.

Излишъкът от инсулин води до мастни натрупвания в организма и до увеличаване на теглото. Затова Монтиняк съветва да изключим от менюто си бързите въглехидрати (захарни и тестени изделия, безалкохолни напитки) и да редуцираме до минимум мазнините.
Диетата на Монтиняк има две фази. Първата е отслабване, втората – стабилизиране на теглото.

Първа фаза
Закуската трябва да съдържа белтъчини и въглехидрати с известно количество хранителни влакна (целулоза). Във втората закуска не бива да има въглехидрати. Обядът трябва да се състои от белтъчини и мазнини, но храната не бива да е мазна. По време на първата фаза се пие много вода или зелен чай. Вечерята трябва да бъде най-лека от всички хранения през деня. Тя може да бъде в два варианта: белтъчно-липидна, но с голямо количество целулоза или белтъчно-въглехидратна (състои се основно от въглехидрати, но не бива да съдържа голямо количество целулоза и мазнини. Първата фаза продължава докато постигнете желаното тегло. 

Втора фаза
Фазата продължава цял живот. Спазват се някои общи принципи: 1. Не консумирайте в едно хранене въглехидрати и мазнини. 2. Забравете захарните и тестените изделия. 3. Яжте пълнозърнести и бобови храни. 4. Консумирайте повече риба. 5. Пийте поне по 2 литра вода дневно.

назад ...

Пшеницата - маскираният убиец

Пшеницата - маскираният убиец
Уилям Дейвис

Знаете ли, че консумирането на две филийки пълнозърнест хляб може да увеличи кръвната ви захар много повече, отколкото това правят две лъжички бяла захар?

Провокативен здравен пътеводител за това как, като изключим пшеницата и тестените изделия, дори така наречените полезни пълнозърнести продукти от хранителния си режим, ще постигнем идеалното тегло, ще се избавим от нежеланите и нелицеприятни тлъстини и още по-важното - от широка гама здравословни проблеми!

прочети повече ...

Сокът също е вреден

Като се има предвид пороя от предупредителна информация за солените, мазни и сладки храни, може би си мислите, че изцяло естествените, неподправени плодови сокове биха компенсирали за нездравословната ви диета.

Но сега излиза, че дори тези напитки са вредни за нас.

Въпреки, че гледаме на тях като на здравословни алтернативи на газираните напитки, шейковете и плодовите сокове са всъщност "нова опасност" в борбата срещу затлъстяването, според диетолозите.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии