Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Глутаминова киселина срещу високо кръвно налягане

Глутаминовата киселина, която се съдържа в белтъчините от растителен произход, понижава кръвното налягане. Специалисти препоръчват в хранителния режим при склонност към високо кръвно налягане да се включат  повече продукти, които съдържат полезната аминокиселина като метод на профилактика за хипертония и сърдечни заболявания.

4 500 души на 40-годишна възраст от 17 града от Обединеното Кралство, САЩ, Япония и Китай са участвали в детайлно изследване на американски кардиолози. Експертите установили, че при 5 %  по-високо съдържание на глутаминова киселина в храната, кръвното налягане спада с 1,5-3 единици.

Глутаминовата киселина е една от най-разпространените аминокиселини. 23 % от растителните белтъци я съдържат. Намира се и в животинските протеини, но в по-ниско количество.

Спадането на кръвното налягане само с 2 единици може да изглежда незначително. Ако се приложи полученият резултат към статистиката в световен мащаб обаче, това означава, че смъртността вследствие на инсулт ще се намали с 6 %. Или на година ще бъдат спасени по 178 000 души“, казва проф. Джеремая Стамплър, ръководител на екипа учени от Северо-Западния университет в САЩ.

Високото артериално налягане е основен рисков фактор за развитие на сърдечни заболявания. С напредването на възрастта расте и рискът от сърдечни проблеми. Наблюдава се тенденция на смъкване на долната възрастова граница на хора, които страдат от високо кръвно налягане. То е често явление и при 35-годишни.

Лечението, което се предприема за преодоляване на проблема, е недостатъчно ефективно. Има сериозни основания да се смята, че профилактичните мерки са по-ефективни в борбата срещу това състояние. Такива са поддържане на нормално телесно тегло, богат на плодове и зеленчуци хранителен режим, редовни двигателни упражнения.

И преди беше известна ползата на растителните белтъчини в профилактиката срещу високо кръвно налягане. Това изследване обаче уточнява, че този ефект се дължи на глутаминовата киселина“, пояснява д-р Ян Браун, от Кралския колеж в Лондон, съавтор на труда.

Източник на глутаминова киселина са бобовите култури, неполираният кафяв ориз, макаронените изделия, хлябът и зърнените култури и соевото сирене „тофу“.

назад ...

Пшеницата - маскираният убиец

Пшеницата - маскираният убиец
Уилям Дейвис

Знаете ли, че консумирането на две филийки пълнозърнест хляб може да увеличи кръвната ви захар много повече, отколкото това правят две лъжички бяла захар?

Провокативен здравен пътеводител за това как, като изключим пшеницата и тестените изделия, дори така наречените полезни пълнозърнести продукти от хранителния си режим, ще постигнем идеалното тегло, ще се избавим от нежеланите и нелицеприятни тлъстини и още по-важното - от широка гама здравословни проблеми!

прочети повече ...

Сокът също е вреден

Като се има предвид пороя от предупредителна информация за солените, мазни и сладки храни, може би си мислите, че изцяло естествените, неподправени плодови сокове биха компенсирали за нездравословната ви диета.

Но сега излиза, че дори тези напитки са вредни за нас.

Въпреки, че гледаме на тях като на здравословни алтернативи на газираните напитки, шейковете и плодовите сокове са всъщност "нова опасност" в борбата срещу затлъстяването, според диетолозите.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии