Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Високо-протеиновите диети увеличат риска от болест на Алцхаймер

Високопротеиновите диети тип "Аткинс", безспорно помага да се свалят няколко излишни килограма, но според проучвания направени от американски учени, могат да се отразят негативно върху структурата на мозъка, и да увеличат риска от болест на Алцхаймер в по-късна възраст.

Екип от диетолози. от медицинския институт "Маунт Синай" в Ню Йорк, е изследвал опитни мишки, хранени  според някои от най-модерните диети, богати на белтъчини и бедни на въглехидрати.

Учените установили, че мозъците на гризачите, подложени на високопротеинов хранителен режим,  били 5% по-леки от нормалното, а някои от зоните в мозъка, свързани с паметта, били недоразвити. Авторът на изследването, Сам Ганди не е категоричен, че този тип диети имат същия ефект и върху мозъчната структура на хората.

Резултатите от изследванията категорично показват, че деменцията може да бъде предотвратена или забавена, ако човек се храни пълноценно. Диетолозите предполагат, че консумацията на големи количества протеини може да направи мозъка по-уязвим за отровното въздействие на бета-амилоидните белтъчинни плаки.

Знае се, че те ускоряват клетъчната смърт и загубата на паметта при болестта на Алцхаймер. Болестта на Алцхаймер, за сега нелечима, започва с краткотрайни епизоди на смущения в паметта, до тежка загуба на последната, съпроводена от личностови промени и невъзможност за водене на самостоятелен живот.

Предполага се, че промените в структурата на мозъчните клетки започва години преди  появата на каквито и да е симптоми, свързани с  болестта на Алцхаймер или друг вид деменция. Известно е, че рискът от когнитивни нарушения и невродегенеративни заболявания значително намалява, ако се спазва т.нар средиземноморска диета.

Средиземноморксият тип хранене включва плодове, зелeнчуци, зехтин, ограничено присъствие на месо и високомаслени млечни продукти, умерена доза червено вино.

назад ...

Пшеницата - маскираният убиец

Пшеницата - маскираният убиец
Уилям Дейвис

Знаете ли, че консумирането на две филийки пълнозърнест хляб може да увеличи кръвната ви захар много повече, отколкото това правят две лъжички бяла захар?

Провокативен здравен пътеводител за това как, като изключим пшеницата и тестените изделия, дори така наречените полезни пълнозърнести продукти от хранителния си режим, ще постигнем идеалното тегло, ще се избавим от нежеланите и нелицеприятни тлъстини и още по-важното - от широка гама здравословни проблеми!

прочети повече ...

Сокът също е вреден

Като се има предвид пороя от предупредителна информация за солените, мазни и сладки храни, може би си мислите, че изцяло естествените, неподправени плодови сокове биха компенсирали за нездравословната ви диета.

Но сега излиза, че дори тези напитки са вредни за нас.

Въпреки, че гледаме на тях като на здравословни алтернативи на газираните напитки, шейковете и плодовите сокове са всъщност "нова опасност" в борбата срещу затлъстяването, според диетолозите.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии