Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Да пречистим тялото си по естествен начин

Въпреки че някои от т.нар. детоксикиращи продукти съдържат билки и други хранителни съставки за подпомагане на черния дроб, повечето от тях са съставени от почти същите фибри и разслабителни средства, с които се пречиства дебелото черво. Обикновено се препоръчва да се ползват около месец, за да постигнат желания ефект.

Но има и друг възможен подход - вместо да прекараме цял месец в опити да изхвърлим токсините от тялото си, натрупали се заради собственото ни безгрижие, може да взимаме всекидневни мерки, с които да подпомагаме черния си дроб, червата, бъбреците, кожата, белите дробове, т.е. органите, участващи в естествените детоксикиращи системи на тялото.

Те непрестанно неутрализират и унищожават токсините и отпадъчните продукти от нормалния метаболизъм.

Предлагаме ви няколко съвета, които ще поддържат тялото ни винаги във форма:

1. Повече антиоксиданти

Добър избор като за начало са храни, богати на глутатион пероксидаза (GPx) - антиоксидантен ензим, който се съдържа в почти всички плодове и зеленчуци. Щом достигне клетките на тялото, той става един от най-мощните прочистващи свободните радикали агенти.

Този антиоксидант е много ефективен срещу токсини като пестицидите, тежките метали и разтворителите, като ги превръща във водно-разтворими форми, които могат да бъдат отделени през бъбреците.

Високи нива на глутатион има често в белите дробове, където той се бори с токсините в тютюневия дим, смога и другите преносими по въздуха замърсители. Висока концентрация обикновено има и в черния дроб.

Суровите плодове и зеленчуци са чудесни източници на GPx, особено авокадото и аспержите, също така в повечето кръстоцветни зеленчуци (броколи, брюкселско зеле, къдраво зеле). Те съдържат GPx и много цистеин - аминокиселина, която се използва от черния дроб за синтезиране на глутатиона.

2. Повече фибри

Храните, богати на фибри, предпазват от натрупване на токсините в червата.
Особено едрите диетични фибри карат чревните мускули  да се свиват и избутват храната през системата по-бързо. Фибрите също спомагат за изхвърляне на токсините от тялото. Докато се движат през корема, те се свързват с наличната там вода, а нейното последващо отделяне води и до изхвърлянето на токсините.

Затова суровите плодове и зеленчуци са полезни освен заради антиоксидантните им свойства, и заради фибрите в тях. Авокадото, къпините, артишока, тиквите и сладките картофи са сред най-богатите на фибри плодове и зеленчуци.

Други подходящи източници на фибри са:

- бобът;
- пълнозърнестият хляб или тестени храни;
- ечемикът;
- триците;
- овесената каша;
- лененото семе;
- соевите ядки.

Ако храната не набавя достатъчно фибри, тогава може да се приемат и хранителни добавки с фибри като индийски живовляк, глюкоманан или прясно ленено семе.

Дневният прием на пробиотици (намиращи се в киселото мляко) е друг добър начин за подобряване перисталтиката на червата.

3. Най-малко 8 чаши вода на ден

Всички ефективни методи за детоксикиране включват пиенето на много вода - тя помага на бъбреците да филтрират отпадъчните вещества и ги отделя през урината.

Освен това водата...

- притъпява глада;
- води до по-добро разграждане на натрупаните мазнини;
- предпазва от задържане на течности;
- регулира температурата на тялото;
- осигурява смазване на ставите;
- помага на кръвоснабдяването;
- регулира кръвното налягане;
- поддържа правилното функциониране на всички системите в тялото;
- запазва кожата еластична.

Всъщност водата е толкова важна, че, ако не е в достатъчно количество, тялото включва на авариен режим, т.е. използва малкото вода в себе си, за да поддържа животоопределящите си функции като например кръвното налягане – на цената на обилно количество токсини.

4. Поизпотете се

Упражненията са друг чудесен начин за пречистване - и белите дробове, и лимфата (прозрачната течност, която пречиства и подхранва тъканите в тялото) участват в детоксификацията, а физическите натоварвания предизвикват по-дълбоко дишане и усилват движението на лимфата.

Освен това упражненията са идеалният начин да се изпотим, а това е още един метод за изхвърляне на токсичните химикали, които тялото складира в подкожната мазнина. Неслучайно злоупотребата с цигари или алкохол предизвиква отделянето на специфична миризма чрез потта.

Умерените упражнения всеки ден по 30 минути е добра цел, но ако обездвижването е било значително и за дълъг период, и сауната е добро начало - средно на ден човек отделя около литър пот, а когато сте в сауна, това количество се отделя за 15 минути.

5. Хранителни добавки

Контролираното количество хранителни добавки може да подсигури на тялото липсващите количества от детоксикиращи агенти, особено в помощ на черния дроб. Той е отговорен не само за филтрирането на токсините от кръвта, но също така трябва да ги превърне в безопасни субстанции, които след това могат да бъдат отделени от тялото.

Както при много метаболитни процеси, потенциално опасна страна от детоксификацията е произвеждането на големи количества свободни радикали. Обикновено това не е проблем, защото антиоксидантната защита на тялото ги неутрализират и по този начин предпазват черния дроб.

Но когато нивото на антиоксиданти е незадоволително, свободните радикали могат да вземат превес и да увредят черния дроб и други органи. Затова се препоръчва приемът (консултиран със специалист!) на много силни добавки, съдържащи различни витамини и минерали:

- до 1-1,5 г витамин С;
- 200 мкг селен;
- мед;
- магнезий;
- витамин В-комплекс и др.

Витамин С и селенът са особено важни, защото те помагат на тялото да произвежда и повишава запасите от глутатион. Скорошно изследване показва, че приемът на 500 мг витамин С на ден повишава запасите от глутатион в червените кръвни телца с почти 50%.

Полезни за детоксикацията са и някои други вещества като например:

- до 500-600 мг млечен магарешки бодил (Milk Thistle) на ден - той подобрява функционирането на черния дроб като повишава нивата на глутатион;
- ок. 400 мг куркума - усилва цялостния процес на детоксификация и предпазва клетките от увреждане в следствие на токсините;
- 50 мг алфа липоева киселина и 600-1500 мг N-ацетил-цистеин - две добавки, които имат подпомагат производството на глутатион и други антиоксиданти.

назад ...

Пшеницата - маскираният убиец

Пшеницата - маскираният убиец
Уилям Дейвис

Знаете ли, че консумирането на две филийки пълнозърнест хляб може да увеличи кръвната ви захар много повече, отколкото това правят две лъжички бяла захар?

Провокативен здравен пътеводител за това как, като изключим пшеницата и тестените изделия, дори така наречените полезни пълнозърнести продукти от хранителния си режим, ще постигнем идеалното тегло, ще се избавим от нежеланите и нелицеприятни тлъстини и още по-важното - от широка гама здравословни проблеми!

прочети повече ...

Сокът също е вреден

Като се има предвид пороя от предупредителна информация за солените, мазни и сладки храни, може би си мислите, че изцяло естествените, неподправени плодови сокове биха компенсирали за нездравословната ви диета.

Но сега излиза, че дори тези напитки са вредни за нас.

Въпреки, че гледаме на тях като на здравословни алтернативи на газираните напитки, шейковете и плодовите сокове са всъщност "нова опасност" в борбата срещу затлъстяването, според диетолозите.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии