Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Който пие повече вода, доказано яде по-малко

Изследването на няколко популярни диети показва, че хората, придържащи се към диетата на Аткинс (ниско въглехидратна диета), намаляват теглото си два пъти повече, отколкото останалите, спазващи други диети, посочва Кристофър Гарднър, специалист в Центъра за профилактични изследвания към университета “Станфорд” (Stanford University), цитиран от USA Today.

Диетата на Аткинс е една от най-популярните, но и най-оспорваните. Повечето специалисти по въпросите на храненето по принцип отхвърлят идеята за отказ от високо калоричните въглехидрати или скептично се отнасят към нея, подчертава проф. Гарднър.

Спазващите диетата обаче са на противоположно мнение – те се опитват максимално да намалят количеството въглехидрати, съдържащи се например в белия хляб и газираните напитки.

В своето изследване Гарднър е сравнил четири от най-популярните в САЩ, а и в света, диети:

- ниско въглехидратната диета на доктор Аткинс,
- зоналното хранене (т.н. диета Zone), предполагащо употребата на въглехидрати, белтъчини и мазнини в съотношение 40:30:30,
- диетата Learn, която включва малки количества мазнини и повече въглехидрати и
- диетата на Орниш, предполагаща употребата на повече въглехидрати, но ограничаване на мазнините.

В рамките на изследването 311 жени с наднормено тегло са започнали да спазват една от изброените диети в продължение на 8 седмици, през които те са посещавали специални занятия по хранене. В продължение на 10 месеца след началото на експеримента специалистите са наблюдавали динамиката на тяхното тегло и обмяната на веществата.

Отслабнали са всички участнички в изследването: спазващите диетата на Аткинс средно с 4,7 кг, диетата Learn –с 2,5 кг, диетата на Орниш – с 2,1 кг, зоналната диета – с 1,6 кг. Освен това при жените, спазвали диетата на Аткинс, по-забележимо се е намалило нивото на холестерол, а тяхното кръвно налягане се е подобрило.

Бари Сирс, автор на зоналната диета, подлага на остра критика експеримента на Гарднър, като заявява, че жените, подложени на неговата диета, не са спазвали необходимите предписанията.

Гарднър обаче смята, че неговото изследване се е провело в условия максимално близки до реалния живот - жените сами са си купували продуктите и са си приготвяли храната.

Той призовава за отказване от лошите рафинирани въглехидрати, като е твърдо убеден, че диетата на Аткинс е най-лесният начин, за да се стимулира човек да пие повече вода, а този който пие повече вода доказано яде по-малко.

назад ...

Пшеницата - маскираният убиец

Пшеницата - маскираният убиец
Уилям Дейвис

Знаете ли, че консумирането на две филийки пълнозърнест хляб може да увеличи кръвната ви захар много повече, отколкото това правят две лъжички бяла захар?

Провокативен здравен пътеводител за това как, като изключим пшеницата и тестените изделия, дори така наречените полезни пълнозърнести продукти от хранителния си режим, ще постигнем идеалното тегло, ще се избавим от нежеланите и нелицеприятни тлъстини и още по-важното - от широка гама здравословни проблеми!

прочети повече ...

Сокът също е вреден

Като се има предвид пороя от предупредителна информация за солените, мазни и сладки храни, може би си мислите, че изцяло естествените, неподправени плодови сокове биха компенсирали за нездравословната ви диета.

Но сега излиза, че дори тези напитки са вредни за нас.

Въпреки, че гледаме на тях като на здравословни алтернативи на газираните напитки, шейковете и плодовите сокове са всъщност "нова опасност" в борбата срещу затлъстяването, според диетолозите.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии