Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Нисковъглехидратните диети могат да доведат до инфаркт

Нисковъглехидратните диети бяха популяризирани през последните години от холивудската актриса Рене Зелуегър и британската певица Гери Халиуел въпреки твърденията, че правят дъха неприятен и могат да доведат дори до загуба на паметта.

Диети от типа на диетите на Аткинс могат да запушат артериите и да причинят сърдечносъдови заболявания, откри американско изследване, цитирано от в. "Дейли телеграф" и Би Би Си.

Нови изследвания върху мишки показват, че този тип диети може също да удвои риска от атеросклероза и да причини сърдечен инфаркт и мозъчен удар.

Изследването показа, че диетите, богати на червено месо, риба и сирене и бедни на макарони, хляб и картофи, също нарушават образуването на нови кръвоносни съдове и затрудняват възстановяването след инфаркт на миокарда, съобщи БНР.

Кардиолозите от медицинския център "Бет Израел дийкънис" към Харвардския университет започнали да изследват ефектите на нисковъглехидратните диети, след като хора, които ги спазвали, започнали да получават инфаркт.

В сп. "Протоколи на Американската академия на науките" (PNAS) са публикувани резултатите от изследванията на високовъглехидратна и нисковъглехидратна диета върху мишки. След 12 седмици се оказало, че най-слабо са запушени артериите у мишки от контролна група, които поемали храна, богата на въглехидрати.

Изследователите установили, че рискът от запушване на артериите при гризачите, които поемат нисковъглехидратни храни, е бил повишен дори при непроменени нива на холестерола.

Изводът е, че нисковъглехидратните диети се отразяват неблагоприятно върху сърдечносъдовата система поне на мишките и че умереното и балансирано хранене, съчетано с редовни физически упражнения, вероятно е най-полезно за повечето хора.

Източник: в. "Дейли телеграф" и Би Би Си

назад ...

Пшеницата - маскираният убиец

Пшеницата - маскираният убиец
Уилям Дейвис

Знаете ли, че консумирането на две филийки пълнозърнест хляб може да увеличи кръвната ви захар много повече, отколкото това правят две лъжички бяла захар?

Провокативен здравен пътеводител за това как, като изключим пшеницата и тестените изделия, дори така наречените полезни пълнозърнести продукти от хранителния си режим, ще постигнем идеалното тегло, ще се избавим от нежеланите и нелицеприятни тлъстини и още по-важното - от широка гама здравословни проблеми!

прочети повече ...

Сокът също е вреден

Като се има предвид пороя от предупредителна информация за солените, мазни и сладки храни, може би си мислите, че изцяло естествените, неподправени плодови сокове биха компенсирали за нездравословната ви диета.

Но сега излиза, че дори тези напитки са вредни за нас.

Въпреки, че гледаме на тях като на здравословни алтернативи на газираните напитки, шейковете и плодовите сокове са всъщност "нова опасност" в борбата срещу затлъстяването, според диетолозите.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии